Zoeken in deze blog

maandag 7 januari 2013

Gellak nagels!!

Ik heb van mezelf al erg mooie nagels al zeg ik het zelf. Ze zijn sterk en groeien als kool. Ik heb dus geen acrylnagels of kunstnagels nodig. Ik heb ze ooit weleens geprobeerd en ze zien er zeker verzorgd uit plus je hoeft er een lange tijd niks aan te doen. Zelf vervang ik bijna om de dag mijn nagellak kleur dit omdat het loslaat of omdat ik er zelf aan ga pulken.
Mijn ervaring met acrylnagels is dat je eigen nagel zo dun word gevijld dat het zonde is van je eigen nagels. Ze breken sneller af en schuren sneller in. Met kunstnagels het zelfde omdat je ze er zelf af moet halen gaat je nagelbed er stuk aan. Niet meer doen dus voor mij.
Dus toen Annebelle en ik naar onze favoriete nagelsalon gingen in Amsterdam vlakbij de Albert Cuijp om een manicure te doen kwamen we achter een nieuw soort nagellak gellak genaamd. Ik had hier wel van gehoord maar eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed.
Het merk dat ze daar gebruiken is van CND en heeft een mooie rang kleuren.
Wat is gellak precies:
  1. Het is goedkoper dan kunstnagels.
  2. Het is niet schadelijk voor de nagels.
  3. De behandeling duurt niet lang.
  4. Het is een goede bescherming en versteviging voor je nagels.
  5. Wanneer je een UV-lamp hebt kun je dit eventueel zelf toepassen.
  6. De nagels zullen minder snel breken.
  7. Het is beschikbaar is vele kleuren.
  8. Het aanbrengen en verwijderen gaat net zo snel en makkelijk als bij gewone nagellak.
  9. De gel nagellak blijft lang mooi glanzend en krasvrij.

Na het gebruikelijke vijlen en nagelriemen naar achter duwen beginnen ze met een basecoat met UV erin en die moet hard worden onder een UV lamp.



Na zo een 3 minuten gaat er een lak overheen met een zelf gekozen kleur. Dit is ook onderdeel van de gel lak. Dan ga je weer 3 minuten onder de lamp en als laatste gaat er een topcoat over heen met weer 5 minuten onder de UV lamp. De eerste keer dat wij dot deden had we gekozen voor een mooie rode kleur. Toen we terug gingen voor een nieuwe kleur zei de vrouw die er werkt dat we ook een french manicure konden doen. Dus dat deden we want dat is altijd wel mooi en verzorgd. Hier onder de foto's.
Het enige nadeel is dat wij zoals we laatst hebben vernomen dat onze nagels niet heel erg geschikt zijn voor de 2 weken dat het zou moeten blijven zitten. Dus hebben wij een andere afspraak gemaakt mij de nagelstyliste wat wel voor ons werkt. Het is voor ons zeker een uitkomst en een aanrader want je hebt hele mooi verzorgde nagels voor 1 a 2 weken lang. De kosten zijn €15,00.








Het eraf halen van de vorige gellak!!


Luxe in de nagelsalon!!
~XoXo~ Estbella

1 opmerking:

  1. Hi! Welke salon zijn jullie precies geweest? Ik wil namelijk ook weer graag gellak en woon ook nog eens dicht bij de Albert Cuyp dus dat zou handig zijn! Thanks alvast!

    BeantwoordenVerwijderen